Home Image Gallery Email


من يه دختر بيست و چند ساله هستم كه كاملا به وضع اجتماعي و سياسي و اقتصادي ايران و جامعه ايران اعتراض دارم ،مخصوصا حقوق زنان و دختران ايراني .دانشجوي رشته...هستم!و تهران زندگي ميكنم.قصدم از راه انداختن اين وبلاگ براي جوون هاي هم سن سال خودم نگاه كاملا انتقادي به مسايلي كه گفتم  و در كنار اون از داستان ها و خاطراتي كه در وبلاگها و سايت هاي ديگه ميبينم كه با موضوع وبلاگ شبيه هست استفاده ميكنم.اين وبلاگ تمام كارهاش از طرف يكي از دوستان گلم هست كه ايشون سر رشته زيادي توي راه اندازي سايت و بلاگ دارن و طراح بسيار قابلي هستن و سايتهاي زيادي رو راه اندازي كردن...گفتم اينا روبدونيد اينقدر  برام ايميل و آف نفرستيدو اين سوالها رو نپرسيد. درضمن از تمامي اوناي هم كه با من هم عقيده نيستن خواهش ميكنم كه يا اينجا نيان و يا اگر ميان بي خيال نصيحت كردن و موعضه كردن من بشن كه من اونا رو...حساب نميكنم.همه اوناي كه خواننده اين وبلاگ هستن با طرز نوشتن من آشناي دارن اوناي هم كه تازه به اينجا اومدن يا ميان توصيه ميكنم مطالب قبلي من كه در آرشيو هست حتما بخونن...ممنون!



ايميل خود را وارد كنيد تا از بروز شدن ريلكس با خبر شويد
















هیچ کدوم از نوشته های ریلکس کپی رایت نداره! هر غلطی دلتون خواست می تونید بکنید !

بهترین وضوح صفحه 768*1024

Blogger




››› 22 بهمن
باز22 بهمن رسيد ، روزي که 27 سال پيش قرار بود ايران را از شاهنشاهي به دموکراسي تغييردهد اما افسوس که هرگز اين اتفّاق با آمدنِ بني عباس بعد از بني اميه ممکن نبود. باز ** بهمن رسيد روزي که سربازان وظيفه به اجبار با لباس شخصي با حاضر و غايب کردن، کارمندان از ترس دردسرها ، روستائي ها با سادگي شان و ارتشي ها و از همه مهم تر روحانيون .... به خيابان ريخته مشتي محکم بر دهن آمريکا، آزادي و انسانيت مينوازند. افسوس و صد افسوس ((دريغ است ايران که ويران شود / کنام پلنگان و شيران شود))(فردوسي) ----------------------------------------- ده دستاورد از هزارن دستاورد انقلاب *-قبلا مردم به دين عقيده نداشتند ولي حالا باورهاي ديني مردم بالا رفته است. *-قبلا تمام مملکت چپاول ميشد ولي حالا خرج کشور مي شود تازه زيادي آن هم به فلسطين و عراق فرستاده ميشود. *-قبلا همه معتاد بودند ولي حالا معتادي نداريم. *-قبلا وابسطه به نفت بوديم ولي حالا چنان پيشرفت کرده ايم که مي خواهيم فروش نفت را قطع کنيم. *-قبلا آمريکا در منطقه خليج فارس و ايران نفوذ داشت ولي از برکت جمهوري اسلامي جرات ندارد از چند هزار کيلومتري ايران رد شود. *- قبلا کسي جرات نداشت برعليه آمريکا يا اسرائيل حرفي بزند ولي از برکت انقلاب آزادانه به خيابان ميريزيم و به همه اينها فحش ميدهيم.جمعه هم آزادانه نماز جمعه مي رويم. *-قبلا آزادي مفهوم نداشت ولي حالا خبري از بازداشتگاهها و شکنجه گاههاي مخوف آن زمان نيست. *-قبلا کسي جرات پوشيدن چادر نداشت ولي اکنون زنان فرانسه و آلمان حسرت روسري و چادر ايران را دارند بيچاره ها چند تاشان هم از مدرسه اخراج شدند. *-قبلا تمام دوستانمان کشور هاي عقب افتاده بودند ! ولي حالا همپيمانانمان پيشرفته ترين کشورهاي دنيا هستند. *-آن زمان حقوق يک کارمند شش هزار تومان بود ولي حالا يکصد و شصت هزار تومان. امروز توي تاكسي سه تا جوون نشسته بودن كه با سوار شدن يك پيره مرد و با بودن من كه 4 به 1 ميشديم ...شروع به صحبت كردن و مزه پروني كردن. يه دونه از جوون ها گفت : پدر جون شما اومدين گند زدين به مملكت و رفتين حالا ما بايد بكشيم... وبيچاره پيره مرده در جواب جوون هيچي نمي تونست بگه! بدبختي اينجاست كه هيچ كدوم از اون آدماي كه اون دوره بودن و نخورده مس كرده بودن گناه شون رو به گردن نميگيرن و همين جوري سر تكون ميدن!. منم خودم سنم به اين چيزا قد نميده يعني خودم با مشكلات اون زمان از نزديك برخورد نداشتم ولي حتم دارم بدبختي ها كمتر از الان بوده و ملت خوشي زده بوده زير دلشون كه ... نميدونم اين چند ساله چرا هر چيزي ساختن و درست كردن براي اين كشور(البته خرابكاري ها بيشتر از آباد سازي ها بوده) ولي با 26 سال پيش و اون شاه بدبخت مقايسه ميكنن؟! حتما آلماني ها هم كه اين همه پيشرفته هستن...خودشون رو با زمان هيتلر مقايسه ميكنن! خلاصه 22 بهمن ها ميان و ميرن و ما هنوز كه هنوزه توي راه و چاه اوليه زندگيمون مونديم... راستي يادم رفت يه بدختي ديگمو رو بگم...اونم اينه كه جوون هاي اون موقع اينقدر جراتش رو داشتن كه يه غلطي بكنن ولي امون از ما جوون هاي اين دوره كه كه عمرا مال اين حرفا نيستيم!!!!يا شايد نمي ذارن باشيم!!!

››› Posted by Relax